 A beszélni tanuláshoz szükséges, hogy a gyermek környezetében eleget beszéljenek. Ugyanis ez szolgáltatja a példát a gyereknek a hangképzéshez. Ha a felnőttek úgynevezett "bébinyelven" kezdenek el beszélni a gyermekkel, akkor megfosztják a mintától. Ha azonban a felnőttek úgy beszélnek vele, ahogy egyébként is szoktak, a gyermeknek lehetősége nyílik arra, hogy anyanyelvébe belehallgasson. Az első szavakat általában a második életév kezdetén mondják ki. A felnőttek feladata az, hogy különösen tisztán ejtsék a szavakat. Átmenetileg majdnem minden gyermek dadogni kezd, ha közlési vágya nagyobb, mint kifejezőkészsége. Türelmesen, a dolgot észre sem véve segíthetjük át ezen. Ha egyértelműen beszédhibás a gyerek, selypít, akadozva beszél vagy dadog, nagyon fontos, hogy semmi esetre se kényszerítsük már iskolás kora előtt egyoldalú gyakorlásra. Ha túl korán tudatossá tesszük a beszédet, azzal megzavarjuk az utánzási folyamatot. Ezért ebben a korban a legjobb eszköz, ha jól és érthetően, elég lassan beszélünk a gyerek jelenlétében, és elég időt hagyunk számára egy esetleges válaszhoz.  Széles körben elterjedt tévhit, hogy a beszédhibákat csak beszédgyakorlatokkal lehet kiküszöbölni. A mozgás fejlődése megelőzi a beszédtanulást, és tapasztalható minden beszédzavar esetén, hogy kisebb-nagyobb zavarok jelentkeznek a mozgás fejlődésében is. Ha sikerül különböző játékokkal, labdázással, lábujjhegyen járással, egyensúlyozással, gyöngyfűzéssel és hasonlókkal a gyerek ügyességét fejleszteni, meglepődve tapasztalhatjuk, hogy a problémás hangokat is hirtelen helyesebben artikulálja. Nem az a baj, hogy dadog a gyerek, hanem az a baj hogy, miért dadog. A legfontosabb feladat, a szorongás kialakulásának megakadályozása. Semmilyen visszajelzéssel ne figyelmeztessék gyermeküket beszédhibájára! Nem szabad megerősíteni a gyermekükben a beszédhibából származó kisebbségérzetet. Forrás és további információk: http://ovoda.blogspot.com/2007/11/dadog-gyerek.html
Hasznos információk | Page 1
A beszélni tanuláshoz szükséges, hogy a gyermek környezetében eleget beszéljenek. Ugyanis ez szolgáltatja a példát a gyereknek a hangképzéshez.
Ha a felnőttek úgynevezett "bébinyelven" kezdenek el beszélni a gyermekkel, akkor megfosztják a mintától. Ha azonban a felnőttek úgy beszélnek vele, ahogy egyébként is szoktak, a gyermeknek lehetősége nyílik arra, hogy anyanyelvébe belehallgasson. Az első szavakat általában a második életév kezdetén mondják ki. A felnőttek feladata az, hogy különösen tisztán ejtsék a szavakat.
Átmenetileg majdnem minden gyermek dadogni kezd, ha közlési vágya nagyobb, mint kifejezőkészsége. Türelmesen, a dolgot észre sem véve segíthetjük át ezen. Ha egyértelműen beszédhibás a gyerek, selypít, akadozva beszél vagy dadog, nagyon fontos, hogy semmi esetre se kényszerítsük már iskolás kora előtt egyoldalú gyakorlásra. Ha túl korán tudatossá tesszük a beszédet, azzal megzavarjuk az utánzási folyamatot. Ezért ebben a korban a legjobb eszköz, ha jól és érthetően, elég lassan beszélünk a gyerek jelenlétében, és elég időt hagyunk számára egy esetleges válaszhoz.
Széles körben elterjedt tévhit, hogy a beszédhibákat csak beszédgyakorlatokkal lehet kiküszöbölni. A mozgás fejlődése megelőzi a beszédtanulást, és tapasztalható minden beszédzavar esetén, hogy kisebb-nagyobb zavarok jelentkeznek a mozgás fejlődésében is. Ha sikerül különböző játékokkal, labdázással, lábujjhegyen járással, egyensúlyozással, gyöngyfűzéssel és hasonlókkal a gyerek ügyességét fejleszteni, meglepődve tapasztalhatjuk, hogy a problémás hangokat is hirtelen helyesebben artikulálja.
Nem az a baj, hogy dadog a gyerek, hanem az a baj hogy, miért dadog. A legfontosabb feladat, a szorongás kialakulásának megakadályozása. Semmilyen visszajelzéssel ne figyelmeztessék gyermeküket beszédhibájára! Nem szabad megerősíteni a gyermekükben a beszédhibából származó kisebbségérzetet.
Forrás és további információk: http://ovoda.blogspot.com/2007/11/dadog-gyerek.html
|
|
 A legtöbb ember egyetért abban, hogy a zene fontos szerepet játszik az életünkben. A zene nemcsak az emberiség kultúrtörténetének fontos része, de a tanítás történetében is mindig jelentős szerepet játszott. Már az ókori nagy kultúrákban nélkülözhetetlen volt. Jelen volt a nevelésben, a vallási szertartásokon… A görögöknél a nevelés két fő ága a zene és a test művelése volt. A zene a szellemi kultúra egészét jelentette számukra (ebben benne foglaltatott az irodalom és a képzőművészet is.) Óvodás korban a zenei nevelés a gyerekeket élményhez juttatja, formálja zenei ízlésüket, esztétikai fogékonyságukat. Fejleszti a gyerekek ritmusérzékét. A zenei élmény serkenti a gyerekek kíváncsiságát, miközben fejlődik zenei képzeletük, s esztétikusan formálódik mozgásuk. Megmutatkozik a zenei nevelés hatása testtartásukban, magatartásuk kedvező alakulásában, szocializálódásukban is.  Ezek a nevelési elvek nemcsak a zene területén éreztetik pozitív hatásukat. Elősegítik a személyiség harmonikus fejlődését is, hiszen a mozgással sok feszültség, agresszió vezethető le. Fejlesztik a képzeletet, kreativitást. Segítik a gyerekeket a másokhoz való alkalmazkodásban. A ritmikus mozgás erősíti az izomzatot, elősegíti a mozgáskoordinációt. Fejleszti a szem-kéz –test koordinációt, a koncentráló képességet, automatikussá válik a figyelem, mely a tanulás bármely területén jótékony hatással bír.
Forrás és további információk: http://www.ruzstanciskola.hu/tanciskola/arspoetica/04-azeneineveles.htm |
 Tombol a nyár. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a nyári melegben nem csak mi, bizonyos gombák, baktériumok is jól érzik magukat. Ezért nem árt az óvatosság.
A gyermekek körében leggyakoribb bakteriális bőrfertőzés az ótvar, mely a gyengébb ellenálló képességű bőrön, sérülésen keresztül alakul ki. A vírusos fertőzések közül az úgynevezett uszodaszemölcs és a közönséges szemölcs fordul elő különösen sokszor. Mivel mindkettő fertőző, nem szabad elhanyagolni. Nem tanácsos azonban otthon található szerekkel próbálkozni. Ajánlatos bőrgyógyász szakorvost felkeresni. A gombák szaporodásának is egyik alapfeltétele a meleg, nedves környezet. Uszodában néha az is elég, ha mezítláb belépünk a zuhanyzóba. Van egy másik fertőzés, amely nyáron fordul elő leggyakrabban, ez a napgomba. Elszórtan, kerek, világos foltokban jelentkezik a bőrön. Halványabb, mint a test többi területe, mert a fertőzött rész nem tud lebarnulni.
A lágyékhajlatban előforduló gombásodás is gyakrabban jelenik meg nyáron. A húgycső és hüvely fertőzése azonban nem az évszakok változásának következménye.
A herpeszvírus aktivizálódását is elősegítheti az erős napsugárzás.  Hasonló a helyzet a napfényallergiával, amely nem veszélyes, de igen kellemetlen tud lenni. Erős viszketéssel és vörös hólyagok kialakulásával jár, főleg az első napozást követően. A kislányok különösen érzékenyekHa a nyári fertőzésekről beszélünk, a kislányokról külön is szót kell ejteni. Ők fokozottan veszélyeztetettek, mivel náluk a petefészek nőihormon-termelése még minimális, így az ösztrogén jótékony védőhatása nem tud érvényesülni. Gyermekkorban inkább a baktériumok megtelepedésének kedvez a hormonhiányos állapot, a gombás fertőzések ebben a korban ritkábbak. Soha ne játsszon a gyerek fürdőnadrág nélkül! Ne üljön meztelenül a homokba, székre, hintára! Vizes alsóneműjét azonnal cseréljük szárazra! Ha mégis észrevennénk gyermekeinknél váladékozást, ne szégyelljük elvinni őket gyermeknőgyógyászhoz, ugyanis ha nem kezelik, krónikussá válhat a fertőzés. Ez vizelési panaszokat, a hüvelyfal összetapadását okozhatja, sőt a felnőttkori meddőség előzménye is lehet.
Forrás: http://www.med-courier.com/index.phtml?pid=230000&id=408 |
Miért kellenek a játszóterek? |
|
|
|

A kertben felállítót egy csúszda és hinta, nem helyettesítheti a játszótéri élményeket a gyerek életében. Ugyanis a gyerekeknek szükségük van a hasonló korúak társaságára. Minél hamarabb kialakulnak az első társas kapcsolatok, annál jobb. Már az egészen kicsi gyerekekkel is érdemes játszótérre menni, akik még járni sem tudnak, hogy minél hamarabb megtapasztalhassák a közösség élményét, és természetesen azt is, hogy a világ nem csak kizárólag körülöttük forog. Persze ez csak akkor javallott ha megfelelő biztonságúak a játékszerek.  A játszótér egy olyan közösségi hely ahol a szociális élmények tömkelegét szerezhetik be a kicsik. A játszótér arra is nagyon megfelelő, hogy maguk a szülők is hasznos társaságot találhatnak maguknak. A szülők a játszótéren nagy valószínűséggel találnak megfelelő partnert aktuális problémáik megvitatásához. A játszótéri gyerekkonfliktusok előre vetítik azokat a konfliktusokat, amelyekkel majd az óvodában kell élesben megküzdeniük a kicsiknek. Előjön a hiszti, a verekedés és a "játékrablás", hogy csak néhány példát említsünk. Az itt szerezett nagy segítséget jelenthetnek a szülőnek ahhoz, hogyan készítse föl az óvodára. A jó játszótér egyik legfontosabb kritériuma ebből kiindulva az, hogy a gyerek minden életszakaszában talál izgalmakat magának. A másik nagy-nagy kritérium, hogy a játszótér legyen biztonságos és tiszta. Milyen a kép a mászóka tetejéről? A mászóka, a hinta, a homokozó olyan játszótéri eszköz, amely fontos kelléke a gyerekek egészséges fejlődéséhez. A játszótér nem csupán a már említett társas kapcsolatok, de a mozgásfejlődés, az egyensúlyérzék és az ügyesség alakulásában is rendkívül fontos.
Forrás és további információ: http://www.babaszoba.hu/articles/Utott_a_jatszoterek_oraja?aid=20081120185155
|
 Hogy hogy kezdjük el gyermekünket hozzászoktatni? Először is minden féle képen csak vízzel adjunk a gyereknek fogkefét. Hogy mikor? Mivel a közhiedelemmel ellentétben a tejfogakra is nagy vigyázni kell így már akkor megtehetjük ezt amikor befejeződik a tejfogzás. Ez körülbelül kétéves korra tehető, ekkor már 20 fogat számolhatunk meg.  Minél előbb venni kell egy kisfejű fogkefét. Mint fentebb említve lett, az elején ne tegyünk rá fogkrémet csak vizezze be, és tanítsa meg bánni vele. A fogkefét a fog tengelyével párhuzamosan kell mozgatni. A rágófelületről körkörös mozgással kell eltávolítani a lepedéket. Hamar megbarátkozik a gyereke a fogrémmel is csak ne felnőtteknek szánt fogrémet adjuk neki, hanem az édeskés gyermekeknek valót. Forrás: Petőfi Népe napilap |
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
|
1. oldal / 2 |